Děti jsou umístěny do 3 tříd podle věku:
1. třída Berušky - kapacita 25 nejmladších dětí
2. třída Motýlci - kapacita 10 starších dětí
3. třída Rybičky - kapacita 25 předškolních
Činnosti během dne:
6.30 - 8.15 scházení dětí, zájmové činnosti, spontánní hry dle volby dětí, individuální práce
8.15 - 8.45 ranní kruh, cvičení, hygiena
8.45 - 9.00 svačina
9.00 - 9.35 řízené činnosti, spontánní aktivity dětí, příprava na pobyt venku
9.35 - 11.35 pobyt dětí venku a příprava na oběd
11.35 - 12.00 oběd
12.00 - 12.30 rozcházení dětí
12.30 - 14.00 odpočinek, zájmová činnost,
14.30 - 16.30 svačina, hry ve třídě, pobyt na zahradě, individuální činnost s dětmi
15.00 - 16.30 rozcházení dětí
Třídy: Barevný podzim
Charakteristika integrovaného bloku:
Záměrem tohoto bloku je pomoci novým dětem s adaptací na nové prostředí, získat nové poznatky o přírodě a jejich proměnách. Rozvíjet paměť, pozornost, představivost a fantazii, vyjádřit pocity, dojmy, prožitky. Osvojit si dovednosti potřebné k vykonávání jednoduchých činností.
Dílčí vzdělávací cíle:
- seznamovat se s pravidly chování i ve vztahu k druhým
- získat relativní citovou samostatnost a schopnost vytvářet citové vztahy
- vytvářet elementární povědomí o přírodním prostředí – rozmanitost, vývoj, proměny
- rozvoj tvořivosti a kreativity
- psvojit si věku přiměřené praktické dovednosti
Očekávané výstupy:
- zvládnout sebeobsluhu
- chovat se tak, aby dítě neohrožovalo své i bezpečí a pohodu druhých
- respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla
- vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů
- zvládnout jemnou i hrubou motoriku – zacházet s předměty, pomůckami
- všímat si a vnímat rozmanitosti přírody, jejich změn a dění v okolí
Vzdělávací nabídka:
- příležitosti a činnosti směřující k prevenci úrazů
- jednoduché pracovní a sebe obslužné činnosti v oblasti osobní hygieny, stolování, oblékání, úklidu, úpravy prostředí
- společné vyjasnění pravidel
- hry na téma přátelství
- aktivity podporující sbližování dětí
- hry a činnosti, které vedou děti k ohleduplnosti k druhým, k ochotě rozdělit se s ním, půjčit hračku, střídat se, pomáhat si a schopnosti vyřešit vzájemný spor ….
- manipulační činnosti a úkoly s předměty, pomůckami, novým materiálem
- záměrně pozorovat objekty a předměty – určovat, pojmenovat jejich vlastnosti – velikost, barva, materiál, chuť, vůně...
- konkrétní operace s materiály – třídění, přiřazování, uspořádání, odhad, porovnávání
- sledovat rozmanitosti i změny v přírodě
- eko hry
- výlety – vycházky do okolí
- námětové hry a činnosti